اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

بیجار یکی از شهرهای کوهستانی استان کردستان با تاریخی شنیدنی و طبیعتی دیدنی است. در گذشته به این شهر گروس، سهرورد و زرین کمر می گفتند و این روزها لقب بام ایران را دارد. این لقب از آنجایی به آن داده شده که ارتفاع بیجار از سطح دریا ۱۹۴۷ متر است. بیجار قله های شناخته شده ای با نام های زرنیخ، امامزاده ایوب و شاه‌نشین دارد که هرساله کوهنوردان زیادی را به سمت خود می کشاند. بیجار ‌آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد به همین خاطر نیز بهترین زمان سفر تابستان و بهار است. در ادامه از جاهای دیدنی بیجار برایتان بیشتر می‌گوییم.

پل صلوات آباد یکی از بناهای تاریخی این منطقه است که در نزدیکی روستای صلوات آباد قرار دارد. شما در بازدید از این منطقه می توانید از زیبایی های رود قزل‌ اوزن ینز لذت ببرید. این پل تاریخی 9 دهانه بزرگ با طاق‌های جناغی و ۹ دهانه کوچک دارد، معماری که در‌آن زمان مثال‌زدنی بوده است. آنطور که بر روی پل نوشته شده است تاریخ مرمت‌اش سال 1315 بوده است اما متاسفانه تاریخ دقیقی برای زمان ساخت آن تعیین نشده است. هرچند بسیاری قدمت آن را متعلق به دوره سلجوقیان می دانند. طول پل در حدود ۱۳۰ متر است و ارتفاع آن از سطح زمین بین ۵ تا ۱۲ متر متغیر است.

تیمچه حاج شهباز نیز یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر یبجار است که برای گشت و گذار و خرید سوغات می تواند انتخاب مناسبی باشد.این تیمچه که 14 حجره دارد با معماری چشم نواز به عنوان مجموعه‌ای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند. کادربندی های سقف، سقف پوشیده با نورگیز و قوس های زیبا همه ریزه کاری هایی هستند که بازدیدکنندگان را سر به هوا می کند.

سد گلبلاغ نیز مکانی عالی برای استراحت، کمپینگ و تفریحاتی مانند قایق سواری است. در اینجا از جاذبه های گردشگری بیجار برایتان بیشتر می گوییم. درصورتی که به دنبال اقامتگاه باشید نیز سایت رزرو آنلاین سوئیت و اجاره ویلا را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی