اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

دهگلان یکی از زیباترین شهرهای استان کردستان است که هرچند شناخته شده نسیت اما جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی بسیاری دارد. بهترین زمان برای سفر به دهگلان، بهار و تاسبتان است که رودخانه های طهماسبقلی و دهگلان، طبیعت این منطقه را زیبا و دلچسب کرده است. بنابراین اگر علاقه مند به طبیعت و زندگی به سبک مردمان کردستان و روستا دارید در فصل بهار که زیبایی این منطقه دو چندان است از شهرستان دهگلان بازدید کنید.

در این منطقه کوهی به نام شیدا وجود دارد که اهالی آن را شیطه و یا شیبا نیز می نامند. نام این کوه به معنای نور است و در بلندترین قسمت آن قبر امان‌الله خان والی کردستان در زیر بنایی گنبدی شکل قرار گرفته است. البته عده ای می گویند که این مکان مقبره امامزاده شیدای نازار است. البته تمام اهمیت این کوه به بنای تاریخی و مذهبی که در آن قرار دارد نیست. پوشش گیاهی این منطقه که شامل درختان بادام،‌ گون درمنه، گندمیان و مرزه کوهی است نیز زیبایی چشم نوازی را بوجود آورده. بنابراین اگر علاقه مند به طبیعت گردی و بناهای تاریخی هستید با بازدید از این منطقه می توانید با یک تیز دو نشان بزنید.

در نزدیکی کوه شیدا جاذبه گردشگری با نام عجیب شیطان بازار قرار دارد که بازدیدش را نباید از دست داد. منطقه شیطان بازار در دو کیلومتری کوه شیدا قرار دارد و علت شهرتش سنگ های آهکی است که در اثر عوامل طبیعی مانند باد و باران به شکل‌های عجیبی مانند انسان و حیوان درآمده‌اند. علاقه مندان به جاذبه های گردشگری عجیب و عکاسی با بازدید از این منطقه می تواند تجربه ای متفاوت را بدست بیاورند. روستای ماچکه علیا نیز برای مسافران تجربه زندگی به سبک مردمان روستا و آرامشی مثال زدنی را رقم زده است. ماچکه علیا روستایی کوچک اما زیبا با مردمان خونگرمی است که تعدادشان به 300 نفر بیشتر نمی رسد. برای آشنایی بیشتر با شهرستان دهگلان می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای رزرو اقامتگاه به اینجا.

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی