اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

شهر مریوان یکی از شهرهای مرزی استان کردستان و همسایه عراق است که طبیعتی زیبا و بناهای تاریخی دیدنی دارد. البته ناگفته نماند که جدای از جاذبه های گردشگری بازار مرزی این شهر نیز با داشتن کالاهایی با قیمت مناسب مسافران را به خود جذب می کند. بازارچه مرزی مریوان یکی از بااهمیت‌ترین بازارهای غرب ایران است که می توان انواع کالاها را با قیمت مناسب خرید و فروش کرد. به همین خاطر مریوان در تمام طول سال مسافران خاص خودش را دارد. در ادامه از جاذبه های گردشگری مریوان و جاهای دیدنی مریوان برایتان بیشتر می‌گوییم.

یکی از شناخته شده ترین دریاچه های ایران و جاذبه های گردشگری استان کردستان، دریاچه زریبار است که در تمام فصول سال تماشایی و زیباست. در فصل بهار دور تا دور دریاچه با درختان سرسبز و رنگارنگ در شکوفه پوشیده شده است، در پاییز انعکاس درختان خفت رنگ را می توان در آن دید و در زمستان ها به طور کامل یخ می زند. علاوه بر طبیعت زیبا اما دریاچه زریوار امکانات تفریحی مانند ماهیگیری، قایق‌سواری و پاراگلایدر را نیز برای بازدیدکنندگان خود درنظر گرفته است. البته از آنجایی که این دریاچه زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر، ماهی سیاه خال‌دار، عروس ماهی، سس ماهی و شاه‌کولی است در حفاظت از آن باید دقت کرد. بنابراین به هیچ عنوان آب را آلوده نکنید.

دشت بیلو یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان مریوان است که برای علاقه مندان به طبیعت، کمپینگ و عکاسی می تواند انتخابی عالی باشد. دشت بیلو در فاصله 15 کیلومتری از شهر مریوان قرار دارد و  اگر خوش شانس باشید می تواند پرواز لک لک ها در آسمانش را تماشا کنید.

غار کونا شم شم نیز در ارتفاعات کوه چهل چشمه قرار دارد و زیستگاه خفاش ها است. برای آشنایی بیشتر با شهرستان مریوان می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین ویلا.

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی