اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

شهرستان کامیاران یکی از شهرهای کوهستانی استان کردستان است که توسط رشته‌کوه‌های شاهو و بیستون محاصره شده است. علت شهرت و جذابیت کامیاران را می توان تاریخ پربار آن دانست اما گذشته از بناهای تاریخی این شهر طبیعت زیبا و جذابی هم دارد. بهترین زمان سفر به کامیاران، بهار و پاییز است، زیرا زمستان های این منطقه بسیار سرد و تاسبتان های آن گرم است. کامیاران یکی از شهرهای توریستی استان کردستان است که هرساله مسافران زیادی از آن بازدید می کنند. بنابراین اگر علاقه مند به تاریخ و طبیعت هستید، کامیاران می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. در ادامه از جاذبه های گردشگری کامیاران برایتان بیشتر می‌گوییم.

کتیبه تنگی ور یکی از آثار تاریخی شهر کامیاران است که از نگاه تاریخی و باستان شناسان اهمیت بالایی دارد. ، کتیبه و سنگ‌نوشته «تنگی‌ور» که با باررسی های انجام شده قدمتش را به دوران آشوریان نسبت داده اند، تصویر و متنی حکاکی شده دارد. تصویری که احتمال می دهند مربوط به سارگن دوم، پادشاه آشوری، باشد و کتیبه ای که با خط میخی از جنگ‌ها، پیروزی‌ها و فرمان‌های آشوریان گفته است.

علاوه بر بناهای تاریخی اما شهرستان کامیاران طبیعت زیبایی نیز دارد. چشمه کواز یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است که در دامنه کوهی در روستای پالنگان قرار دارد. آب این چشمه شیری رنگ است و طعم و بوی گوگرد دارد. البته آهن نیز یکی دیگر از مواد معدنی موجود در آب است. غلطت بالای این دو ماده معدنی باعث شده است تا آب چشمه خاصیت بالایی برای  درمان بیماری‌های پوستی، تنفسی و روماتیسم باشد. این چشمه استخری کوچک دارد که محل جمع شدن آب معدنی است. درضمن آب این چشمه معدنی است.

روستای پالنگان که در گذشته به آن پلنگان می گفتند یکی از توابع کامیاران است. پلنگان به معنی زیستگاه پلنگ بوده است هرچند که این روزها نام آن تغییر کرده است. در اینجا از جاذبه های گردشگری کامیاران گفته ایم و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین  ویلا.

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی