اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

شهر ری یکی از شهرهای استان تهران است که به خاطر داشتن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی از سالیان دور مورد توجه اهالی شهرهای اطراف بوده است. البته شهر ری قدمت بالا و تاریخی پربار دارد که نباید از آن غافل شد. بازار شهر ری که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد قدمتی 500 ساله دارد که گشت و گذار در آن و خرید سوغات یکی از کارهایی است که مسافران و توریست ها در سفر به شهر ری انجام می دهند. اگر علاقه مند به شکم گردی باشید هم کباب های معروف بازار شاه عبدالعظیم را نباید از دست بدهید.

 

یکی از بناهای تاریخی که معماری و تاریخ شهر را به خوبی نشان می دهد، قلعه گبری با قدمتی دو هزارساله است. قلعه گبری در دوره ساسانی برای محافظت از شهر ساخته شده بود و اکنون تنها دیوارهای آن باقی‌مانده است. زندان هارون‌الرشید که احتمالا نام آن را شنیده اید یکی از جاذبه های گردشگری شهر ری است. قدمت این بنا به دوران آل‌بویه می‌رسد. این بنا از سنگ های آتشفشانی و گچ ساخته شده است تا زندانی باشد برای حبس کردن افراد. زندان هارون‌الرشید از جمله آثار ملی ثبت شده شهر ری است که برای علاقه مندان به عکاسی و تاریخ می تواند جذاب باشد. این زندان در دو طبقه و به صورت مکعب مستطیل ساخته شده است. جاذبه توریستی و تفریحی چشمه علی که وجودش از طبیعت سرچشمه گرفته است برای اهالی شهر ری از گذشته تا به امروز ارزشمند بوده است. در گذشته قبل از فرارسیدن نوروز مردم فرش های خود را برای شستن به این منطقه می آورند. اهمیت این منطقه تا حدی بالا بوده است که به دستور  فتحعلی‌ شاه تصویر چشمه‌علی بر روی دیوارهای تپه نزدیک آن حک شده است.

برای خواندن ادامه مطلب و دیدن تصاویر بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شهر ری و نزدیک به قلعه گبری نام این شهر را در صفحه اصلی سایت رزرو آنلاین جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.


  • ۹۷/۱۱/۲۴
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی