اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

شهر قروه یکی از شهرهای تاریخی استان کردستان است که آب و هوایی کوهستانی دارد. بهتری زمان برای بازدید از این منطقه بهار و تابستان است. به همین خاطر بسیاری از مسافران تعطیلات نوروز را برای سفر به قروه انتخاب می کنند.  از آنجایی که آثار تاریخی این منطقه به دوراه های تاریخی متفاوتی قرار دارد و با بررسی های انجام شده، باستان شناسان قدمتی طولانی را برای این شهر تخمین زده اند. شهر قروه در میان دشتی زیبا قرار گرفته است و در تابستان ها برای علاقه مندان به کمپینگ انتخاب مناسبی است.

آبشار سنگین آباد که نام دیگر آن آبشار قلوز است، یکی از جاذبه های طبیعی شناخته شده این شهر است. برای رسیدن به آبشار قلوز باید از مسیری سخت و صعب العبور خودتان را به بلندای کوه قلوز برسانید. علاوه بر اینکه این آبشار در بهار و تابستان جلوه زیبایی دارد در فصل زمستان نیز چشم گیر است. این آبشار درفصل سرما کاملا یخ میزند و قند‌یل‌های عظیم‌الجثه ای در آن شکل می ‌گیرد. به همین خاطر است که علاقه مندان به یخ نوری در این فصل راهی شهر قروه می شوند.

منطقه حفاظت شده بدر و پریشان که در 12 کیلومتری این شهر قرار گرفته است با داشتن کوه‌های مرتفع، تپه  ماهورهای متعدد و دیدنی و زیبا، چشمه‌ها، دره‌های کم‌عمق و صخره‌ها یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این منطقه است. مساحت این منطقه حفاظت شده ۴۳۰۰۰ هکتار است و از آنجایی که منطقه شکار ممنوع است به زیستگاه مناسبی برای کل و بز تبدیل شده است.

چشمه معدنی دنگز نیز علاوه بر زیبایی که دارد به دلیل داشتن خاصیت درمانی و رنگ خاص خود، شناخته شده ترین چشمه‌های استان کردستان است. این چشمه که از دل زمین سرچشمه گرفته است شکلی دایره ای و رنگی متغیر بین نارنجی تا زرد لیمویی دارد. رنگ خاص این چشمه و خاصیت درمانی آن برای بهبود بیمار‌ی‌های پوستی و گوارشی به علت وجود گوگرد است. در اینجا می توانید با شهر قروه بیشتر آشنا شوید. برای جستجو اقامتگاه نیز پیشنهاد ما سایت رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه است.

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی