اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

دیواندره یکی ازشهرهای استان کردستان است که به زمستان های سخت و پربرف خود شناخته می شود. هرقدر که این شهر زمستان های سردی دارد در بهار و تابستان آب و هوایی معتدل و دلچسب دارد. بنابراین بهترین زمان برای سفر کردن به دیواندره این دو فصل است. جاذبه های طبیعی، بناهای تاریخی و فرهنگ مردم این منطقه می تواند خاطراتی دلچسب را برای شما رقم بزند. برای علاقه مندان به سفر و طبیعت گردی، دیواندره منطقه ای بکر و متفاوت است که فرصت بازدید آن را نباید از دست داد.

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری دیواندره، کوهستان چهل چشمه است. البته در تلفظ عامیانه به این کوهستان چل‌چمه نیز می‌گویند. این کوهستان برکت بسیاری دارد، رودهای زیادی مانند سیروان ، خورخوره،‌ قزل‌اوزن و زرینه‌ رود در آن جریان دارد و گیاهان دارویی بسیار. درنتیجه اگر علاقه مند به طبیعت گردی و کمپینگ هستید، نام این منطقه را به خاطر بسپارید. برای علاقه مندان به روستاگری نیز، دهستان سارال که از توابع دیواندره است با دشت‌های پر از گل، صدای آواز پرندگان، چشمه‌های جوشان و اهالی صمیمی و خونگرم می تواند خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. این دهستان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دیواندره است که دشتی زیبا و پهناور دارد. درنهایت تنها می توانیم بگوییم گه اگر راهی این منطقه هستید، بازدید از سارال را فراموش نکنید.

برای علاقه مندان به روستاگردی اما پینشهاد دیگری نیز داریم، روستای زیبا و دیدنی دَروَن. این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی که دارد با داشتن مردمانی که به فرهنگ و آداب و رسوم خود پایبند هستند می تواند جذاب باشد. روستاییان این منطقه در جشن های محلی و روزهای عید به جشن و شادی و به بازی‌های بومی و گروهی مانند گوروابازی، قاو قاو، چاوشاره کی و زوران مشغول می شوند. در اینجا می توانید با سایر جاذبه های گردشگری دیواندره آشنا شوید و عکس های آن را ببینید. برای جستجو اقامتگاه نیز پیشنهاد ما سایت رزرو آنلاین ویلا است.

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی