اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

بانه یکی از شهرهای شناخته شده مرزی ایران در استان کردستان است. این شهر بیشتر به خاطر بازار مرزی خود و اجناس ارزان قیمت اما باکیفیتش مورد استقبال مسافران قرار می گیرد. اما با اینحال بانه روستاهای زیبا، طبیعتی سرسبز و بناهای تاریخی دیدنی نیز دارد که در ادامه از آن‌ها بیشتر می‌گوییم. بهترین زمان برای سفر به بانه با در نظر گرفتن آب و هوای کوهستانی آن بهار وتابستان است.

روستای نخبه مکانی عالی برای علاقه مندان به روستاگردی و تجربه زندگی به سبک ساده و بی آلایش است. روستای نخبه با داشتن چشمه های زیبا، مناظر طبیعی چشم نواز برای چند روزی استراحت خارج از شهر انتخاب خوبی است. از برکت وجود چشمه ها و رودخانه های این روستا صنعت پرورش ماهی قزل آلا آن رشد زیادی د اشته و در رستوران های این منطقه می تواند یکی از بهترین غذاهای دریایی را بچشید. در مسجد روستا نیز یک جلد قرآن قدیمی متعلق به ۴۵۳ سال قبل وجود دارد که برای اهالی اهمیت بالایی دارد.

البته شهر بانه طبیعت زیبایی نیز دارد که متاسفانه خیلی مورد توجه قرار نگرفته است. دریاچه سد بانه در مسیر شهر سقز به بانه و در ۱۰ کیلومتری این شهر قرار دارد. شما می توانید با همراه داشتن لوازم مورد نیاز ساعاتی را به استراحت و کمپینگ در منطقه بگذرانید. به یاد داشته باشید با نریختن زباله و روشن نکردن آتش می توانید این منطقه را زیبا و سرسبز نگه دارید.

غار شوی که در سال 1347 کشف شده است جاذبه گردشگری مناسبی برای تمام افراد نیست. این غار برای علاقه مندان به آدرنالین و آشنا با غارنوردی اما می تواند جذاب باشد. درمجموعه اما از آنجایی که غار شوی از غارهای آبرفتی و ریزشی است با احتیاط و آمادگی باید وارد آن شد. در اینجا از جاذبه های گردشگری بانه بیشتر گفته‌ایم. برای جستجو اقامتگاه نیز سایت رزرو آنلاین اقامتگاه را پیشنهاد می‌کنیم.

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی