اتاقک

تجربه ایرانگردی

اتاقک

تجربه ایرانگردی

  • ۰
  • ۰

سروآباد یکی از شهرهای مرزی استان کردستان است که با کشور عراق همسایه است. این شهر کمتر از بیست سال است که مستقل شده است و قبل از آن سروآباد یکی از بخش‌های مریوان بوده است. سروآباد شاید آنطور که باید و شاید شناخته شده نباشد اما جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی بسیاری دارد که این شهر را به انتخابی مناسب برای سفر تبدیل کرده است. آب‌و‌هوای کوهستانی و معتدل این منطقه زمستان هایی سرد را برای آن رقم زده و تابستان و بهاری با هوای معتدل را. درادامه از جاذبه های گردشگری سروآباد برایتان بیشتر می‌گوییم.

این منطقه برای روستاگردی انتخاب مناسبی است. روستاهای دزلی و درکی که از توابع سروآباد‌ند با داشتن جاذبه های طبیعی، بافت سنتی و بناهای تاریخی بسیار می تواند تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم بزنید. اهالی این روستاها همگی خوش برخورد و خونگرم هستند، فرهنگ و آداب و رسوم اصیل آن ها نیز برای علاقه مندان به آشنایی بیشتر با فرهنگ های مختلف می تواند جذاب باشد. این روستاهای جشن های بهاری دارند که می توانید از نزدیک، موسیقی و رقص محلی‌شان را ببینید.

روستای نسل، نیز یکی دیگر از روستاهای منطقه سروآباد است که در کوهپایه قرار گرفته و منظره ای زیبا دارد. از آنجایی که روستای نسل آب و هوای معتدل و مناسبی دارد در فصل تابستان میزبان مسافران بسیاری است. علاوه بر طبیعتی زیبا و درختان زالزالک، گلابی جنگلی و بلوط، این روستا گورستانی تاریخی با قدمت 500 ساله نیز دارد.

چشمه آب معدنی بل یکی از جاذبه های طبیعی شهر سروآباد است که از دهانه یک غار به‌صورت آبشاری خروشان سرازیر می شود. سرچشمه این چشمه در رشته  کوه زاگرس است و سلامت آب آن از طرف سازمان جهانی بهداشت تایید شده است.

برای آشنایی بیشتر با شهر سروآباد می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین ویلا.

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین طاهری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی